The one that got away: Ducati Multistrada 950S

Een Ducati Multistrada 950S. Ik wilde maar 1 kleur, die grijze. Zonder erop gereden te hebben wist ik dat dit mijn motor zou zijn. In een gekke opwelling zei Max op een zaterdag middag bij DEUS in Amsterdam ‘zullen we voor een nieuwe motor gaan kijken’, nadat ik mijn Honda NC700S duidelijk was ontgroeid. In de maanden ervoor heeft hij wel elke dag een nieuw type motor genoemd waarop ik altijd ‘nee’ antwoordde.

Ik zeg het nog 1x!

Ik zei het die zaterdag nog een keer: ‘ik ben eigenlijk nog blij met de Honda, maar áls ik iets wil, is het de 950.’ Tien minuten later hing hij met Goedhart aan de telefoon. Ze hadden er eentje staan en die werd voor ons klaargezet. De timing was perfect!

Er waren 2 momenten tijdens de proefrit met de Ducati die het deden. De eerste upgrade was het scherm die omhoog kon, ik zat volledig uit de wind. De tweede was het extra beetje gas om de afslag te halen. Na 5000 toeren geeft de Ducati een ronkel… heerlijk!

Eigenlijk pas ik er nét niet lekker op. Ze is groot en zwaar en ik kan met mijn voeten net niet bij de grond. Maar ja.. met koffers en een verlaagd zadel reden we een week later naar huis.

Luna, mijn Ducati Multistrada 950S

Ze heet Luna. Grijs zoals de maan en – mijn persoonlijke mening – de ogen van een multi lijken op die van Toothless. Vind ik dus, maar is vergezocht voor een hoop haha. Toothless z’n grijs/witte vriendinnetje heet Luna.. there we go ;).

Ducati Multistrada 950S 2
Ducati Multistrada 950S me
Ducati Multistrada 950S 3

De eerste circuittraining werd meteen geboekt! Met prive instructie op Assen, ik wilde zo graag beter leren sturen. De eerste twee sessies in de regen gingen supergoed! In de derde sessie schakelde ik verkeerd en maakte Luna een sprongetje. Ook hier deed de Ducati wat ze moest doen, maar bij mij zat de schrik er goed in.

Ducati Multistrada 950S 4

De twijfel

Ik vertrouwde de Ducati niet meer, elke bocht was super spannend. De twijfel of dit wel de juiste motor was begon steeds groter te worden. We hebben 2 maanden in Spanje gezeten en ook daar heb ik niet gereden. Wat als ik op een helling/berg moet uitwijken?

Terug in Nederland heb ik een privéles geboekt, ik kan dat echt íedereen aanraden. Vincent heeft me goede tips gegeven, heeft me leren draaien, keren en sturen op hellingen en hiermee kreeg ik mijn vertrouwen + die in de motor weer terug. Maar, met onze langdurig-in-Spanje avontuur en de grootte/zwaarte van de motor, twijfelde ik nog steeds.

Ik mis haar nog elke dag…

Een vriend van mij vertelde een paar weken geleden dat hij een proefrit had gemaakt op een BMW, maar dat hij iets miste. Ik herkende dit zo erg, hij moest op een MTS (Multistrada) gaan rijden! Ik heb de mijne uitgeleend en hij is er ook verliefd op geworden. Hij zei: ‘ik wil deze wel heel graag hebben, maar weet je het zeker? Denk er anders het weekend nog even over na’.

Ik heb Luna verkocht aan hem. Wij vertrekken binnenkort weer naar Spanje en ik denk nog steeds dat ik leuker en beter kan rijden op een naked bike. Maar ik mis haar nog elke dag!

Simone
Instagram

Heb jij zelf ook een verhaal, avontuur of ervaring waar je een blog over wilt of hebt geschreven?
Neem dan contact op met ons via info@bijckworld